Csarnok építés
Könnyűszerkezetes csarnok építés és gyártás
- Igény esetén tervezéssel együtt
- Bármilyen felhasználási területre
- Gyors és költséghatékony munkavégzés
- Fix ár, rejtett költségek nélkül
- Fix határidő, kötbérrel
- 38 év szakipari tapasztalattal
- Felelősséggel
- Mérnöki pontossággal
- Acélszerkezet gyári áron már 31 990 Ft / négyzetmétertől
A könnyűszerkezetes csarnoképítés fő lépései:
- Terep, illetve földmunkák
- Alapozás
- Acélszerkezet gyártása és felállítása
- Szendvicspanel és a trapézlemez szerelés
- Ipari padló készítés
- Szállítás
Saját gyártókapacitásunkkal versenyképes árakat és feltételeket tudunk biztosítani Önnek.
Már rendelkezik tervekkel?
- Díjmentesen elkészítjük Önnek tételes ajánlatunkat!
- Kérje ajánlatunkat most!
- Az ajánlat munka-anyagköltségeket, mennyiségeket, pontos pénzügyi-műszaki ütemezést is tartalmaz.
- Tudja meg, mennyiből és mennyiért!
38 éve az acélszerkezetes épületek szakértői vagyunk.
- Raktárcsarnokok
- Üzemek
- Mezőgazdasági épületek
-és más célú csarnokokból több, mint 100-at építettünk az évek során.
Tervezés:
A tervezés teljes egészét érdemes rábízni a kivitelezőre, kifejezetten olyan cégekre, melyek sok éves tapasztalattal rendelkeznek a könnyűszerkezetes csarnokok tervezésében és beruházási procedúráiban.
Nagyon fontos, hogy mielőtt a tervrajzok elkészülnének, az engedélyeket is megszerezzük, amely eljárás lebonyolítását szintén érdemes egy profi kivitelező cég segítségét kérni. Ha ugyanis bármi gond akad az engedélyezéssel, fölöslegesen terveztük bármit az adott területre.
Ezeket fontos tisztáznia a megrendelőnek, mielőtt felkeresi a tervezőt!
– Pontosan ismernie kell a terület helyrajzi számát.
– Tudnia kell, hogy milyen funkciót fog betölteni az épület:
Tudnia kell, mennyi és milyen helyiség szükséges, milyen hőmérsékletet, és milyen fény viszonyokat képzel el. Utóbbi az ablakok, a villanyszerelés és a fűtés rendszer kialakítása miatt szükséges. Ismertetnie kell, ha bármilyen speciális berendezésre van igénye. (pl. ventilátor, lift, híd darú stb.)
– Tudnia kell, milyen fajta ajtókat szeretne ( tolóajtót, fotocellás ajtót, automata ajtót stb)
– Tisztában kell lennie az építészeti engedély megszerzésének feltételeivel, és annak időtartamával.
( A tervek elkészülésig kb. egy, másfél hónapot kell várni, majd az építési engedélyre további egy hónapot, ezután ennek a jogerőre emelkedése további 15 nap.)
Földmunkák:
Lássuk, mit is kell tennie a beruházónak, mielőtt átadná a területet a szakembereknek. Az egyetlen feladata csupán annyi, hogy meg kell mutatnia centire lemérve, hogy pontosan hova képzeli el az épületet. Illetve még érdemes megtisztítani a területet az esetleges hulladékoktól, hogy azokkal ne kelljen bajlódniuk az építő munkásoknak.
Mielőtt a szakemberek építkezni kezdenének szükséges lehet némi földmunka. Ezt a munkafolyamatot szintén a kivitelező cég emberei bonyolítják le. Először is, megtisztítják a területet és a körülötte lévő 1-2 méteres védősávot a fölösleges gazoktól, levágják a környező fák ágait, amik belóghatnak az építkezési területre, illetve ha esetleg olyan helyről van szó, ahol előkerülhetnek lőszerek a föld alól, akkor tűzszerészek segítségével azokat is felszámolják.
Ezután következik az árkok kiásása, illetve az útalap megalapozása és elkészítése.
Alapozás:
A földmunkák befejezte után következik az a lépés, ami az egész építkezés sikerességét meghatározza.
Azért az alapozás számít a legfontosabbnak lépésnek az építkezési folyamatban, mert minden mást ki lehet javítani később, de ha az alapozásban van hiba, akkor vagy minden addigi munka fölösleges volt, vagy csak hatalmas költségek árán lehet azt kijavítani. Emiatt is nagyon fontos, hogy a legmegbízhatóbb, és legtöbb tapasztalattal rendelkező céget kérjük fel.
Mivel a földmunka sokszor elhúzódhat, és az alapozással párhuzamosan is folyhat, inkább jobb egyazon céget felkérni mindkét munkára, minthogy más-más cégek szakemberei dolgozzanak a területen, hiszen ők nem biztos, hogy tudomást szereznek a fontos információkról.
Fontos, hogy figyelmet fordítson és számoljon az alépítményi plusz kiadásokkal is!
Gyakran előfordul, hogy a megrendelők főként magával az épülethez szükséges anyagárakkal számolnak, és elfelejtik, hogy az alépítményi, vagyis a föld alatti épületet is figyelembe kell venni a költségvetés során. Ez egyébként nem a megrendelő hibája, hiszen az építőiparban régóta elterjedt módszer, hogy m2 árral számolnak, ami nem tartalmazza az alépítmény anyagárát. Ez az összeg különösen megemelkedhet, ha komplex csarnokok vagy többszintes építményekről van szó, hiszen itt a nagy alaptestekkel is számolni kell, illetve vezetékek, csövek kialakítására és elhelyezésére is szükség lehet.
Tehát amikor a büdzsé kiszámolására kerül a sor, fontos, hogy a kivitelező cég egyik szakemberének tanácsát is meghallgassuk, hogy a teljes képpel tisztában legyünk.
Acélszerkezet gyártás:
Az acélszerkezetes csarnokok kivitelezésének sikeressége azon múlik, hogy a szakértők valóban gyakorlottak ebben az iparágban. Ehhez ugyanis magas szintű szakértelem kell az acéllal való munkálatokban, ilyen például a hegesztés és a vágás. Csak olyan kivitelezőt érdemes megbízni, aki több tíz éves tapasztalattal rendelkezik az acélszerkezetek gyártásában!
Azzal fontos számolnia a beruházónak, hogy miután felépült az épület, annak karbantartására is jelentős költséggel kell számolni!
Lássuk, mik az acélszerkezetes épületek előnyei!
– Az acélszerkezetek kivitelezése sokkal gyorsabban zajlik, mint más szerkezeteké.
– Későbbi módosításokra is van lehetőség, mivel az acélszerkezetek könnyedén bővíthetőek, áthelyezhetőek. Ebből a szempontból az acélszerkezetes épületek kevesebb költséggel járnak.
Az acélszerkezetes épületek főbb fajtái:
Rácsos tartós csarnokszerkezet:
Ez a legelterjedtebb acélszerkezetes kialakítás, aminek nagy előnye, hogy költséghatékony, viszont a benne található zárt szerelvények miatt nagyobb helyett foglal el, mint más szerkezetek. További előnye, hogy könnyen rászerelhető az álmennyezet, különböző gépészeti berendezések és lámpatestek. Főleg üzemek és műhelyek kialakítására alkalmazható.
Párhuzamos rácsos szerkezet:
Ennek a szerkezetnek a fő jellemzője, hogy a tető síkjában párhuzamosan futnak a szelvények, ami magasabb beltért eredményez. Így előnye, hogy jobban bepakolható, viszont kicsivel drágább, mint a rácsos tartós szerkezet, illetve álmennyezetet nem lehet rászerelni.
Tömör gerinces acélszerkezet:
Tömör gerinces acélszerkezet a legdrágább szerkezet, viszont a legjobban kihasználható belső térrel rendelkezik. A szerkezet úgy van kialakítva, hogy a tető síkjában csupán egy gerinc fut, így a lehető legkevesebb teret veszi el.
Nagyon fontos, hogy az acélszerkezeteket nem elég csupán a tervek alapján jól legyártani. Annak felállítására, összeszerelésére is nagy figyelmet kell fordítani, mert ha az állítás során hiba történik, az nagyobb gondot jelent, mintha a legyártás során történt volna pontatlanság.
Trapézlemez gyártás:
A trapézlemez a csarnoképítés legsokoldalúbban felhasználható eleme. Költséghatékony, mivel rendkívül ellenálló, könnyű karbantartani, felhasználási lehetőségei pedig nagyon változatosak.
A trapézlemezek fajtái:
C14-ES TRAPÉZLEMEZ:
A borda magassága 14 mm, a trapézlemez bordái pedig 24 mm távolságra vannak egymástól.
A borda szélessége felül és alul egyaránt 40 mm. Maximálisan 8 méteres lehet.
A 14-es trapézlemez alacsonyabb dőlésszögű tetőnél nem ajánlott a bordázata miatt, viszont a meredekebb tetőknél kiváló választás.
C35-ÖS TRAPÉZLEMEZ:
A borda magassága 35 mm, a trapézlemez bordái pedig 113 mm távolságra vannak egymástól.
A 35-ös trapézlemez táblában hat borda van. A borda szélessége felül 35 mm, alul 82 mm.
Ez a trapézlemez a legerősebb, így a hosszabb (6 méternél hosszabb), alacsonyabb dőlésszögű tetőkre ajánlott.
C8-AS TRAPÉZLEMEZ:
A borda magassága 8 mm, a trapézlemez bordák 20 mm távolságra vannak egymástól.
A borda szélessége felül 85 mm, alul 20 mm. A 8-as trapézlemez alacsonyabb bordázatú, így inkább oldalfalakra és kerítésekre ajánlott.
Maximális gyártási hossz:5 méter
Cserepeslemez gyártás:
A cserepeslemezeket főként a többszintes, családi házak tető burkolatánál alkalmazzák, mert több színben kapható, és anyaga hasonlít, a sokkal drágább kerámia cserepekből álló tetőhöz. Azonban a cserepeslemezek szerelése sokkal könnyebb, hiszen a súlya a töredéke a hagyományos kerámiának, illetve tovább is kitart, mert horgonyzott acélból készül, ami nem törik el. Végső soron pedig sokkal költséghatékonyabb. A cserepeslemezek közül a legnépszerűbb márka a Flóra.
A Flóra cserepeslemez teljes szélessége 1190 mm.
Miért érdemes a Flóra cserepeslemezt választani?
– Mivel a cserepeslemezek igény szerint gyárthatók, ( hossz és szélesség), így sokkal költséghatékonyabb, mint amikor fölösleg marad hulladékként, amit a kivitelező nem tudott felhasználni, mert esetleg többet rendelt az adott termékből.
– nagy teherbírású, nehezen törik, mivel horgonyzott acélból készül, és jó minőségű
– a szerelése gyors, mert nagyobb darabokban is felszerelhető.
– mivel különböző formákban gyártható le a megrendelő igénye szerint, így a különböző formákra való felszerelése sem okoz problémát.
– több színben kapható, legyártatható
– a szerelési technikája megengedi, hogy alá páraeresztő fólia kerüljön, ami kiváló vízzáró hatású, miközben átereszti a levegőt.
Szendvicspanel gyártása:
A szendvicspanel olyan többrétegű, előregyártott építőelem, amit a hőszigetelés során használnak fel. Anyagát tekintve készülhet könnyű-, középnehéz és nehéz-szerkezetből is. Mivel a két acél fegyverzet (bordázott acéllemez) között különböző vastagságú kitöltő anyagokat helyeztek el, mint a poliuretán hab, az ásványgyapot vagy a polisztirol, így kiváló hőszigetelő hatással bír.
Milyen előnyei vannak a szendvicspanel gyártásnak?
–Mivel előregyártott, így gyakorlatilag már csak be kell illeszteni, illetve összecsavarozni, így sokkal gyorsabb a szerelése.
– Mivel nagyon erős anyagból készül, hosszan kitart, és ebből a szempontból költséghatékony is, hiszen nem kell kicserélni. Ettől függetlenül csekély súlya van, így még könnyebbé teszi a beszerelését.
– a hőszigetelési technikája garantált
– a megrendelő könnyedén megtalálja az ízlésének megfelelőt, hiszen több színben készül
– a felület tisztán tartása nem igényel különösebb szakértelmet
Az acélszerkezet állítás:
Fázisai:
1. Az oszlopok felállítása a pontalapokra
2. A tetőszerkezet felállítása az oszlopok tetejére csavarozással és hegesztéssel.
3. A szelemenek felrögzítése
4. A burkolat felépítése
Fontos szabályok, amiket be kell tartania a kivitelezőnek az acélszerkezet állításakor
– Tilos esős időben nekifogni a munkának
– a munka során a szélrács használata kötelező, biztonsági okokból
– ki kell várni a ragasztási időt, különben a szerkezet összedőlhet
– a tetővel párhuzamosan, egymással pedig párhuzamosan kell tartani az oszlopokat a felállításkor. Ezt le is kell ellenőrizni!
– a tetőgerincnek egyenesnek kell lennie, ezt is le kell ellenőrizni
Lássuk, mit várhat még a megrendelő a kivitelezőtől!
– Legyenek saját eszközei, gépei
Ha a kivitelező már rendelkezik a munkához szükséges, úgynevezett gépparkkal, saját daruval, emelő szerkezetekkel, szendvicspanelekkel és más eszközökkel, akkor nem kell számolni plusz idővel és költségekkel, hogy azokat beszerezze. Ugyanennyire fontos, hogy ezeket az eszközök megfelelően karban legyenek tartva, így nem kerül sor meghibásodásra.
– Legyen saját csapata, emberei
Az acélszerkezet állítás nagyon összetett, koordinált csapatmunkát igényel, így egy összeszokott csapat jobban boldogul a munkával, mintha a kivitelező a munkafolyamat során kezd el felkérni szakembereket. Itt is elmaradhatatlanul fontos, hogy a szakembereknek és a kivitelezőnek legyen legalább 3-5 évnyi tapasztalata az acélszerkezetek állításában.
Szendvicspanel, trapézlemez szerelés:
Ez a fázisa az építkezésnek azt jelenti, hogy az alapok már biztonságos felkerültek, és már csak fel kell állítani és összeszerelni a paneleket és lemezeket az acélvázra.
Bár a szakemberek azt a lépést tartják a legkevésbé megterhelőnek, attól még ez is precizitást, odafigyelést igényel. Mielőtt elkezdhetnék a szendvicspanel és trapézlemez szerelést, szükséges a burkolattervezés. A burkolattervezés csak akkor költséghatékony, ha minél kevesebb anyagfelhasználást igényel.
Érdemes tehát a burkolattervezést minél előbb elvégezni, mert, ha a kivitelező a legvégére hagyja, úgy váratlan hibák merülhetnek fel.
Ipari padló készítés:
Valójában az ipari padló készítése alatt mindennemű betonozással kapcsolatos munkát értünk. A betonnal való munkálatokhoz is szakértelem szükséges. Fontos, hogy a beton már előre be legyen keverve, mert ha azt a legvégére hagyják, elkapkodják, könnyen hiba csúszhat az arányok kimérésében, a beton pedig berepedezhet.
(Már a tervezési időszakban meg kell határozni, hogy az ipari padló statikus vagy dinamikus terelésnek lesz kitéve. Nem mindegy, hogy folyamatos jármű forgalomnak lesz kitéve, vagy csak gyalogosok fogják használni.)
Szabályok, melyeket be kell tartani az ipari padló készítésekor!
– Egyenletesen kell beönteni a betont, különben a nagyobb kavicsok egy helyre kerülnek, így a megszáradt beton nem lesz elég stabil, és berepedezik.
– Megfelelően kell tömöríteni a betont, vagy is nem szabad, hogy túl levegős maradjon, mert akkor szintén berepedezhet, hiszen veszít a szilárdságából.
– A beöntést követően figyelni kell az egyenletes elsimításra, hogy megfelelő legyen a lejtése, illetve, hogy nagyjából sima felületű legyen a beton.
Hogyan készül az ipari padló?
1. A megfelelő tömörségű és vastagságú kavicságyazat elkészítése.
2. A kavicságyazatra felkerül a vízzáró rétegként funkcionáló fólia.
3. A beton öntése a tervezett épület igényeihez alkalmazkodva. A betont először tűvibrátorral kezelik, majd vízszintes, lejtős felületet képeznek vibroléc eszköz használatával.
4. Betonsimítás, csiszolás majd a kéregerősítő anyagok leszórása.
5. Kéregerősítés, majd a párazáró felhelyezése.
6. Száradás után bevágják a dilatációt, és szükség szerint tömörítik.
(A folyamat során lehetőség van különböző adalékanyagokat, színezőket adni a betonhoz, így akár színes ipari padlót is készíthetünk.)
Szállítás:
A szállításhoz rengeteg -féle eszköz szükséges, ezeknek mind birtokában kell lennie a kivitelezőnek. Ezek közül is a legfontosabb, hogy saját szállító járművel rendelkezzen. Ennek oka, hogy nem kell külön egyeztetni és várni a sofőrre, saját kamionba vagy autóba könnyebb pakolni, és sokkal költséghatékonyabb mint bérelni járműt.
Referenciák:
- Sk Iváncsa
- Thyssenkrupp
- Budapest NMH
- Budapest Budahill
- M3 Metró