Iparosok és Kereskedők Tízparancsolata

1. Mielőtt  saját  számládra  üzletet  nyitsz, vizsgáld  meg alaposan, szükség van-e  olyan üzletre, amilyet  nyitni  akarsz.  Ha  ebben  a  szakmában az  illető helyen  már  vannak bevált, tapasztalt kereskedők,  nagy  fáradozásba  fog kerülni  a  szükséges  vevőközönség megszerzése. Ha azonban hasonló szakmabeliek vannak  már  az  illető  helyen, de  azok üzleti  kiválóság tekintetében  kívánni  valót  hagynak maguk után,  bátran  megkockáztathatod  a  letelepedést, ha  el  vagy tökélve, hogy  a  versenytársakat  szorgalomban,  kitartásban és  szolidságban  fölül  fogod múlni.
2. A kitartás  majdnem  mindig célhoz  vezet. Ha  az  első időben úgy is látszik , hogy  üzleted nem halad, ha  kezdetben  a  siker kétséges  is, ne  csüggedj, hanem  bátran haladj  a  megkezdett  úton és  a  kitartás  bizonyára  célhoz  vezet.
3. Ne bizakodjál  másokban.  Aki  boldogulni  akar,  az  kizárólag a  maga  erejében  bízzék  és  ne tegye  magát  mások  segítségétől  és  támogatásától  függővé.  A  segítő  kéznek csak a  végső szükség esetén  veheted  igazán hasznát,  csakhogy  szorultságodban  rendszerint  legjobb barátaid  is  könnyen  találnak  ürügyet  arra,  hogy  cserben hagyjanak.

Kivitelezo-imperial

4. Igyekezzél  szakismereteidet,  általános  műveltségedet  is  szorgalmas  tanulás  útján, szaklapok olvasása, előadások, tanulmányok  stb. által  növelni.  Az  ipar terén  állandóan új  és újabb dolgokat  tanulhatsz.  Aki  nem  halad az  elmarad  és  nem  panaszolkodik,  ha  élelmesebb és  szorgalmasabb vetélytársai  túlszárnyalják.
5. Tanulj  meg  helyesen számolni.  Alig van  lealázóbb dolog,  mint  a  kereskedő embereknek  az az  érzése, ha  látja, hogy  Őt  lenézik,  mert  nem  tud jól  számolni.  Az  iparosembereknek mindig határozottan kell  cselekednie,  minden  habozás  nélkül.  Azt  azonban csak  akkor teheti, ha  jól  és  helyesen  tud számolni. Ha  jól  tudsz  számolni,-nem  mégy  bele  olyan vállalkozásokba, amelyek  romlásodat  okozzák,  csak  azért,  mert  nem  tudsz  számolni.
6.  Ne  feledkezzél  meg,  sem  megrendelőiddel,  sem  munkatársaiddal  szemben  a  kellő tapintatosságról.  A  tapintatosság a  legjobb formája  az  udvariasságnak. Egy  szóval  többet árthatsz  magadnak, mint  amennyit  100 szóval  jóvátennél.
7. A kereskedőember  legfőbb támasza  a  becsületesség.  Ha  az  életben  néha  azt  látod,  hogy  az  az ember, aki  tisztességtelen  eszközökkel  dolgozik,  könnyebben boldogul,  ez  ne  kedvtelenítsen el,  mert  az  ilyen  sikerek  rendszerint,  csak látszólagosak és  rövid  tartalmúak.  A  becsületesség és  az  igazság mindig hamarabb  vezet  a  tartós  boldoguláshoz, mint  a  hazugság.
8. A takarékosság kincset  érő vagyon.  Aki  hetenként, vagy  havonként  keresetének  csak  csekély részét  is  megtakarítja,  néhány  év múlva  jelentős  összegnek lesz  a  birtokában, amelyet haszonnal  fordíthat  üzlete  föllendítésére.  Elved  legyen tehát,  minden  héten vagy  hónapban legalább  valamivel  kevesebbet  elkölteni, mint  amennyit  keresel.  Kerüld  azonban  a fukarságot.  A  takarékosságánál  is  okosan  kell  eljárni. Nem  szabad  a  takarékosságot  annyira túlhajtanod, hogy  megvonjad magadtól  a  szükséges  élelmet,  vagy  hogy  ruházatod elhanyagold.  Aki  a  takarékosságot  ennyire  túlhajtja az  életért  való  küzdelemre  nem  alkalmas és  előbb-utóbb vereséget  szenved.
9. Megrendelőiddel  szemben  légy  mindig udvarias  és  előzékeny.  Hányszor látunk  kereskedőt, aki  megrendelőit  elhanyagolja, a  kapott  megrendeléseknek  hanyagul  tesz  eleget,  váratja  a megrendelőit  és  úgy  tesz,  mintha  a  munka  hiábavaló és  fölösleg  dolog volna.  A kereskedőknek  semmi  sem  árt  annyira,  mintha  az  a  hír terjedne  el  róla, hogy  udvariatlan, hanyag  és  rosszul  szolgálja  ki  vevőit.
10. Rendezd be  üzletedet  kezdettől  fogva  bizonyos  renddel.  A  rend sok munkától  és bosszúságtól  fog megkímélni.  A  helyes  munkabeosztás  nagyban előmozdítja  üzleted felvirágozását.
  • Blikk
  • PiacProfit
  • ProfitLine
  • KNK
  • 10perc
  • Kanizsainfo